https://www.opremikancelariju.rs/uslovi-online-kupovine.aspx
Otvoreni portal

OPŠTI USLOVI ONLINE PRODAJE

 

Opštim uslovima kupovine definisana su pravila pri kupovini koja obezbeđuju kvalitet naše usluge i zadovoljstvo kupaca.

Molimo Vas da pažljivo pročitate uslove korišćenja pre upotrebe internet sajta S Consul SVeT d.o.o. Korišćenjem našeg internet sajta potvrđujete da ste pročitali, razumeli i prihvatili ove uslove korišćenja (u daljem tekstu: Uslovi). S Consul SVeT d.o.o. zadržava pravo da u bilo kom trenutku izmeni ili dopuni Uslove. Kupac je dužan da proveri Uslove i odredbe u odgovarajućim poglavljima/odeljcima pre svake Narudžbine, jer se promene mogu dogoditi između poseta ili su posledice ažuriranja.

Nakon obavljene registracije na internet stranicama, Kupci/korisnici izjavljuju da su pročitali i razumeli ove Uslove i odredbe, da su s njima upoznati i u potpunosti saglasni, te da pristaju na korišćenje internet stranica u skladu s njima. Pravo korišćenja internet stranica nije prenosivo na druga fizička ili pravna lica. Registrovani korisnik lično je odgovoran za zaštitu poverljivosti šifara (lozinki), na mestima gde one postoje.

Na uslove prodaje na daljinu primenjuju se Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o elektronskoj trgovini, Zakon o trgovini, Zakon o obligacionim odnosima, kao i ostali važeći propisi Republike Srbije.

Na uslove poslovanja sa fizičkim licima primenjuje se Zakon o zaštiti potrošača (Sl. glasnik RS", br. 88/2021) -u daljem tekstu - Zakon. Zaštita potrošača u ostvarivanju prava iz ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija od člana 26. do člana 36. i član 12. Zakona.

Objavljivanjem Opštih uslova prodaje na našem internet sajtu smatra se da je prodavac ispunio dužnost obaveštavanja kupca u skladu sa članom 26. stavovi 1. i 2. i čl. 12 Zakona, osim ukoliko je kupac ne zahteva da prodavac lično preda predmetno obaveštavanje, što kupac može da zahteva pre zaključenja ugovora slanjem na e mail: [email protected].

Sadržaji objavljeni na internet sajtu, vlasništvo su S Consul SVeT d.o.o. i mogu se upotrebljavati samo u nekomercijalne svrhe, pri čemu se moraju poštovati i sva navedena upozorenja o autorskim pravima. Nije dozvoljeno menjati sadržaj ovog sajta ni na koji način, niti ga reprodukovati ili javno prikazivati, izvoditi, distribuirati ili na drugi način koristiti u javne ili komercijalne svrhe. Ukoliko želite da koristite sadržaje objavljene na ovom internet sajtu ili aplikaciji u druge svrhe od ovde navedenih potrebno je da nas kontaktirate radi dobijanja dozvole.

Definicije i pojmovi

Prodavac - S Consul SVeT d.o.o, Beograd, PIB 104778709, šifra delatnosti 4690, 11262 Velika Moštanica, Srbija, sa izdvojenom poslovnom jedinicom u ulici Veternička 6, Beograd, Savski venac, koji delatnost veleprodaje, maloprodaje i internet trgovine obavlja pod nazivom "opremikancelariju.rs".

"opremikancelariju.rs" - web stranica je u vlasništvu Prodavca.

Korisnici - lice koje koristi internet stranicu "opremikancelariju.rs", bez obzira da li je kupio proizvode i koristi u svrhu ostvarivanja kupovine proizvoda oglašenih na istoj ili dobijanja informacija o pojedinom proizvodu.

Kupac - je posetilac internet stranice "opremikancelariju.rs", a koja je nakon pregleda i odabira proizvoda izvršila registraciju svojih podataka te naručila proizvod.

Registrovani korisnik - registrovani Posetilac internet stranice bez obzira na to da li obavlja kupovinu ili ne.

 

PREDMET OPŠTIH USLOVA

Opšti uslovi definišu postupak registracije, naručivanja, plaćanja, isporuke i povrata odnosno reklamacije robe ponuđene na internet stranici "opremikancelariju.rs" (u daljem tekstu: “Internet stranica“).

 

1. REGISTRACIJA

 

Prilikom posete naše internet stranice i pre realizacije kupovine, imate mogućnost da se registrujete i otvorite nalog na našoj internet stranici. Registracija i otvaranje naloga Vam čini svaku sledeću kupovinu bržom i jednostavnijom. Proces registracije je jednostavan i možete ga brzo obaviti u svega par koraka.

  • ✓ Registracija se vrši popunjavanjem Formulara za registraciju;
  • ✓ Kada pronađete proizvod koji želite da naručite, kliknite na njegovu sliku ili naziv pored slike da uđete na stranu sa detaljnim prikazom; Na strani sa detaljnim prikazom kliknite dugme "DODAJ U KORPU" da biste ubacili proizvod u svoju korpu za kupovinu;
  • ✓ Na iskačućem prozoru kliknite na "ZAVRŠI KUPOVINU" ili na polje korpa u gornjem desnom uglu ekrana; Prikazaće Vam se formular za naručivanje. Popunite formular i kliknite na dugme "Naruči";
  • ✓ Proverite i potvrdite detalje narudžbine. Zatim kliknite dugme "Potvrđujem narudžbinu" da izvršite narudžbinu, Videćete stranu sa detaljima narudžbine;
  • ✓ Vaša porudžbenica je uspešno kreirana. Trenutni status Vaše porudžbine je – na čekanju. Status Vaše porudžbine možete proveriti pozivom na telefon 063/588-115, ili slanjem e-maila na [email protected].

Na sajtu www.opremikancelariju.rs je moguće obaviti kupovinu i kao gost, odnosno bez registracije,

Sigurnost. Prilikom registracije korisničkog naloga na našoj internet stranici, Vi kreirate lozinku koju ste dužni da ne otkrivate drugim osobama. Vi ćete snositi odgovornosti za sve radnje na internet stranicama i porudžbine izvršene preko Vašeg korisničkog naloga.

Ukoliko Vam je poznato ili sumnjate da je nekom poznata Vaša lozinka, možete samostalno da resetujete lozinku i uputstva za promenu će Vam stići na registrovanu e-mail adresu. Ukoliko postoji bilo kakva sumnja da postoji propust u sigurnosti, internet stranica ima pravo da od Vas traži da promenite lozinku ili može da blokira Vaš korisnički nalog. Sve stranice naše internet stranice na kojim se vrši razmena poverljivih podataka (lozinka, plaćanje putem interneta i sl.) zaštićene su upotrebom SSL sigurnosnog protokola (256-bitna zaštita podataka). SSL zaštitno kodiranje je standardna tehnologija zaštite podataka koja omogućava sigurnu razmenu podataka između Vašeg pretraživača i naše internet stranice.

 

2. USLOVI KUPOVINE

 

Postupak i uslovi kupovine/prodaje robe putem naše internet stranice realizuju se kroz sledeće faze:

  1. 1. poručivanje;
  2. 2. registracija (opciono)
  3. 3. dostava;
  4. 4. povrat/reklamacija robe.

 

PORUČIVANJE

Kupovinu preko naše internet stranice možete izvršiti kao registrovani korisnici, ili kao gosti.

 

Proizvodi i cene

S Consul SVeT nastoji nastoji da sve proizvode opiše što je tačnije moguće, kao i da koristi što verodostojnije fotografije proizvoda, međutim nije u mogućnosti da garantuje da su svi navedeni podaci u vezi proizvoda 100% tačni, kompletni i pouzdani. Dostupnost uređaja prikazana na internet stranici može se razlikovati od stanja zaliha u maloprodajnim objektima. Tačno stanje, tj. dostupnost se može utvrditi pozivanjem, na broj telefona 063/588-115. Preko  naše internet stranice, kupac može da kupi sve proizvode koji su istaknuti na internet stranici u trenutku isporuke, pri čemu proizvodi u svemu odgovaraju pratećim deklaracijama koje su objavljene uz proizvode (u daljem tekstu: „Proizvodi“). U slučaju da Prodavac u tom trenutku nema neke od proizvoda raspoložive na stanju, obavestiće Kupca o tome u najkraćem roku slanjem poruke elektronskom poštom (e-mail) ili dostavljanjem obaveštenja na korisnički nalog.

Cene Proizvoda su iskazane u dinarima (RSD), sa uračunatim porezom na dodatu vrednost (PDV-om).

Pronalazak željenog proizvoda

Do željenog proizvoda možete doći pretragom putem glavnog menija, odabirom kategorije ili naziva proizvoda. Kada pronađete proizvod koji želite da poručite, kliknite na njegovu sliku kako biste ušli na stranu sa detaljnim prikazom. Željeni proizvod odabirom opcije „Dodaj u korpu“ ubacujete u svoju internet korpu u količini koju odredite. Ukoliko želite da kupite još proizvoda ponovite postupak. Nakon toga, imate opciju da rukovodite proizvodima u svojoj korpi odabirom opcije „Pregled korpe“. Kada ste završili sa kupovinom prelazite na opciju „Plaćanje“.

Poručivanje

Kada ste završili sa odabirom i dodavanjem proizvoda u korpu, naručivanje se nastavlja odabirom opcije „Plaćanje.“ Proizvodi se naručuju elektronskim putem. U ukupnu cenu obračunati su i troškovi poštarine. Odabirom opcije „Plaćanje", otvara se polje u koje je neophodno da unesete detalje za naplatu (ime i prezime, naziv kompanije (opciono), adresa, broj telefona i adresa elektronske pošte) kao i da odaberete metod plaćanja (pouzećem, preko računa, gotovinom). Odabirom opcije „Naručite“ poručivanje sa Vaše strane se smatra završenim. Porudžbina se smatra izvršenom kada Vam stigne potvrda Kupca da je porudžbina primljena od strane Prodavca na adresu elektronske pošte kojom ste se registrovali kao kupac, ili koju ste naveli kada ste porudžbinu izvršili kao gost.

Ukoliko ne dobijete ovakvu poruku, molimo Vas da proverite junk folder ili folder za promocije. Ukoliko niste primili mail, ulogujte se na prodavnicu i proverite da li ste se registrovali sa ispravnom e-mailom adresom, kao i proverite da li je narudžba u korpi. U tom slučaju ponovo potvrdite porudžbinu. Nakon potvrde porudžbine korpa će se isprazniti, pa ukoliko niste primili nikakvu potvrdu, ponovite kupovinu.

Prodavac se obavezuje da će isporučiti sve poručene proizvode koje u trenutku isporuke ima na zalihama prodavnice iz koje se isporučuje roba na adresu kupca. Ukoliko Prodavac nije u mogućnosti da isporuči bilo koji od poručenih proizvoda, kontaktiraće kupca robe telefonom, e-mailom ili putem korisničkog naloga a u vezi sa zamenom proizvoda ili otkazivanja poručenog proizvoda. Svi ostali poručeni proizvodi biće isporučeni.

Nakon potvrde porudžbine isti su neopozivi (osim u slučajevima i po proceduri predviđenoj važećim zakonima).

Otprema proizvoda i isporuka

Poručeni proizvod biće spakovan na način da se uobičajenom manipulacijom u transportu ne može oštetiti. Kupac je dužan da prilikom preuzimanja poručene proizvoda proveri eventualna oštećenja i odmah ih reklamira dostavljaču koji je proizvod dostavio, kao i da odbije preuzimanje isporučenog proizvod na kojoj su vidljiva oštećenja. Ukoliko naknadno primeti oštećenja na proizvodu, a proizvod nije vratio dostavljaču, kupac je dužan da neispravni proizvod ne baca, već da nas kontaktira u najkraćem mogućem roku, kako bi proizvod preuzeli skladno dogovoru sa kupcem. U ovom slučaju, kupac je dužan da dostavljaču vrati i fiskalni račun.

Proveru ispravnosti porudžbine vrši kupac, a naknadne reklamacije se ne uvažavaju.

Prodavac zadržava pravo da odbije dostavu poručene robe, ukoliko utvrdi kršenje ovih Opštih uslova sa kojima se kupac upoznao i koje je prihvatio pre same kupovine.

Prodavac se obavezuje da će kupcu dostaviti poručene proizvode na adresu koju je sam naveo. Međutim, Prodavac ima pravo da poručene proizvode kupcu dostavi samo do ulaza u stambeni objekat kupca. Ukoliko je adresa dostave u stambenoj zgradi, dostavljač nije dužan da dostavi robu kupcu ispred ulaznih vrata stana, već ispred ulaza u stambenu zgradu.

Isporuka robe se vrši isključivo na teritoriji Republike Srbije, putem dostavne kurirske službe. Troškove isporuke robe snosi kupac, koji iznos će biti obračunat prilikom same porudžbine i plaćanja.

Plaćanje

Plaćanje pouzećem

Kod plaćanja proizvoda pouzećem narudžbu plaćate prilikom isporuke.

Ukoliko isporuku vrši kurirska služba plaćanje se vrši u gotovom novcu kuriru koji Vam donosi pošiljku.

Minimum za porudžbinu nije određen.

Minimalan iznos za dostavljanje robe je 7.000,00 dinara (bez PDV-a), dok za manje iznose na teritoriji grada Beograda zaračunavamo troškove prevoza 400,00 dinara sa PDV-om.

Plaćanje preko računa

Plaćanjem preko računa uplaćujete iznos kupovine direktno na jedan od naših računa u banci.

Uplatu možete da izvršite uplatnicom ili elektronski putem Vašeg e-banking servisa.

Plaćanje uplatnicom na šalteru, podrazumeva da nakon naručivanja iznos sa narudžbenice uplatite putem opšte uplatnice na šalteru pošte ili bilo koje poslovne banke. Ukoliko kupujete kao pravno lice (firma) na šalteru se popunjava "nalog za prenos".

Plaćanje e-bankingom podrazumeva da nakon naručivanja, iznos sa narudžbenice uplatite e-bankingom preko svog računara. E-banking je opcija plaćanja koju Vam omogućava Vaša poslovna banka. Za više informacija konsultujte svoju banku kod koje posedujete tekući račun.

Kada prilikom kupovine označite plaćanje preko računa poslaćemo Vam na email predračun sa svim potrebnim podacima za uplatu. Zamolili bismo Vas da ne uplaćujete iznos pre nego što primate naš predračun sa svim potrebnim podacima za uplatu.

Minimum za porudžbinu nije određen.

Minimalan iznos za dostavljanje robe je 7.000,00 dinara (bez PDV-a), dok za manje iznose na teritoriji grada Beograda zaračunavamo troškove prevoza 400,00 dinara sa pdv-om.

Plaćanje gotovinom

Za plaćanje gotovinom, posedujemo pokretnu fiskalnu kasu, gde Kupac dolaskom na dogovorenu adresu ili dolaskom našeg zaposlenog kod kupca, za plaćenu robu dobija fiskalni račun. Tom prilikom je kupac u obavezi da obezbedi tačan iznos novca za poručenu robu. Ovaj način plaćanja je isključivo moguć, samo uz prethodni dogovor Prodavca i Kupca.

Minimum za porudžbinu nije odreden.

Minimalan iznos za dostavljanje robe je 7.000,00 dinara (bez PDV-a), dok za manje iznose na teritoriji grada Beograda zaračunavamo troškove prevoza 400,00 dinara sa pdv-om.

Odustanak od kupovine (povrat)

Kupac može odustati od ugovora zaključenog na daljinu ne navodeći za to razlog u roku od 14 (četrnaest) dana. Rok za odustanak ugovora počinje da teče od dana kada je kupac primio proizvod. Kupac je dužan da obavesti Prodavca o odustanku od ugovora pismenim putem. To može učiniti putem formulara. Ugovor se smatra otkazanim kada kupac pošalje otkaz putem formulara. Prodavac je dužan da kupca o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti slanjem obaveštenja na e-mail kupca. U slučaju otkazivanja ugovora, kupac je dužan o svom trošku robu vrati Prodavcu, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 (četrnaest) dana od dana kada je poslao otkaz putem formulara.

NAPOMENA: Ovo pravo odustanka od ugovora ne odnosi se na kupovinu u prodavnicama s obzirom da to nije kupovina na daljinu i izvan poslovnih prostorija. Moguće je vratiti samo proizvode koji su neoštećeni i u originalnoj ambalaži, sa svim dodacima i propratnom dokumentacijom (garantni list, uputstva, itd.).

Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Procenat oštećenja utvrđuje ovlašćeno lice kod Prodavca, te se za utvrđeni procenat umanjuje iznos koji se vraća potrošaču. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca u tolikoj meri da se proizvod više ne može prodavati, odbiće se vraćanje cene i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak.

Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.

Pravo na odustanak od ugovora kupac ima u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Primenjuju se sledeća pravila:

- svaki ugovor na daljinu i ugovor koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija na koji se primenjuju pravila sadržana u članovima 26-36. Zakona o zaštiti potrošača, kupac može, ne navodeći za to razlog, da raskine u roku od 14 (četrnaest) dana;

- u slučaju zaključenja ugovora o kupoprodaji, rok za odustanak računa se od trenutka kada roba dospe u državinu kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio kupac, a koje nije prevoznik;

- kada kupac jednom porudžbenicom naruči više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 (četrnaest) dana počinje da teče kada poslednja vrsta naručene robe dospe u državinu kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio kupac, a koje nije prevoznik;

- kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 (četrnaest) dana počinje da teče kada je poslednja pošiljka ili njen deo, dospeo u državinu kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio kupac, a koje nije prevoznik;

- kada je zaključen ugovor na neodređeno vreme sa periodičnim isporukama robe, rok od 14 (četrnaest) dana počinje da teče kada prva pošiljka robe dospe u državinu kupca, odnosno trećeg lica koje je odredio kupac, a koje nije prevoznik.

Rok od 14 dana ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Isključenje prava na odustanak od ugovora

Kupac nema pravo na odustanak od ugovora na osnovu člana 36. Zakona o zaštiti potrošača u slučaju:

-pružanja usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti kupca i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada  Prodavac u potpunosti izvrši ugovor;

- isporuke robe ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje Prodavac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;

- isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima kupca ili jasno personalizovane;

- isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;

- isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;

- isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;

- isporuke alkoholnih pića čija je cena dogovorena u vreme zaključivanja ugovora o prodaji i čija se isporuka može izvršiti tek nakon 30 dana od dana zaključenja ugovora, a čija stvarna cena zavisi od promena cena na tržištu na koje trgovac ne može da utiče;

- ugovora kojima kupac izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je kupac konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;

- isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;

- isporuke novina, periodičnih izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku ovih izdanja;

- ugovora zaključenih na javnoj aukciji;

- pružanja smeštaja koji nije u stambene svrhe, transporta robe, usluga iznajmljivanja automobila, usluga pripreme i dostavljanja hrane ili usluga povezanih sa slobodnim aktivnostima ukoliko ugovor predviđa konkretni rok ili period izvršenja;

- isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa, ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti kupca i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora

 

3. Reklamacija robe

 

Saobraznost robe

Prodavac je dužan da isporuči kupcu robu koja je saobrazna ugovoru. Smatra se da je isporučena roba saobrazna ugovoru:

- ako odgovara opisu koji je dao Prodavac i ako ima svojstva robe koju je Prodavac pokazao kupcu kao uzorak ili model;

- ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata Prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja kupoprodajnog ugovora;

- ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;

- ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što kupac može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane Prodavca, odnosno proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.

Prodavac odgovara za nesaobraznost robe ugovoru, koja je postojala u času prelaska rizika na kupca, bez obzira na to da li je za nesaobraznost znao.

Prodavac odgovara za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi posle prelaska rizika na kupca, ako potiče od uzroka koji je postojao pre toga ili ako je kupac mogao lako uočiti nesaobraznost, a Prodavac izjavio da je roba saobrazna kupoprodajnom ugovoru. Prodavac je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili montaže koju je izvršio on ili lice pod njegovim nadzorom, kao i za nepravilnu instalaciju ili montažu robe koja je posledica nedostatka u uputstvu koje je predao kupcu radi samostalne instalacije ili montaže.

Prodavac ne odgovara za nesaobraznost robe ugovoru - ako je u času zaključenja ugovora kupcu bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru.

Ukoliko se kod manjkave robe ne radi o robi za koju se moraju izdati garancije za tehničku robu, smatra se da je izričito ugovoreno sledeće: u slučaju da je kupac fizičko lice, Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru o kupoprodaji, koja se pojavi u roku od 2 (dve) godine od dana prelaska rizika na kupca, odnosno od dana predaje robe kupcu. Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 (šest) meseci od dana prelaska rizika na kupca, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.

Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od 2 (dve) godine od dana prelaska rizika na kupca, odnosno od dana predaje robe kupcu. Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 (šest) meseci od dana prelaska rizika na kupca pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti. Ovi rokovi ne teku u periodu koji Prodavac koristi za otklanjanje nesaobraznosti.

Reklamacija

Kupac može da izjavi Prodavcu radi ostvarivanja prava u slučaju nesaobraznosti robe i/ili usluge ugovoru, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka. Takođe, kupac je ovlašćen da reklamaciju izjavi Prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz garancije, u roku u kom je predviđena odgovornost Prodavca po osnovu nesaobraznosti, a nakon isteka tog roka reklamaciju kupac može izjaviti izdavaocu garancije. Kupac u slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, može robu poslati Prodavcu i preko kurirskih službi, o trošku Prodavca.

Prodavac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju. Kupac može izjaviti reklamaciju telefonom, pisanim putem, elektronskim putem ili na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.).

Prodavac je dužan da kupcu bez odlaganja izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija. Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju kupca mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu kupca o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost kupca. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada kupac primi odgovor Prodavca na izjavljenu reklamaciju i počinje da teče iznova kada Prodavac primi izjašnjenje kupca. Kupac je dužan da se izjasni na odgovor Prodavca najkasnije u roku od 3 (tri) dana od dana prijema odgovora Prodavca. Ukoliko se kupac u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom Prodavca.

Ukoliko Prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti kupca i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom. Ukoliko  Prodavac odbije reklamaciju, dužan je da kupca obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ukoliko Prodavac usmeno izjavljenu reklamaciju reši u skladu sa zahtevom kupca prilikom njenog izjavljivanja, Prodavac nije dužan da bez odlaganja izda potvrdu o prijemu reklamacije niti da kupcu odgovori na izjavljenu reklamaciju.

 

Otklanjanje nesaobraznosti

Za slučaj da se pri izjašnjavanju o osnovanosti reklamacije utvrdi da isporučena roba zaista nije saobrazna kupoprodajnom ugovoru, kupac ima pravo da zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Kupac ima pravo da bira da nesaobraznost robe Prodavac otkloni opravkom ili zamenom bez troškova po kupca. Samo za slučaj da napred navedena opravka/zamena nije moguća, odnosno nesaobraznost ne može da se otkloni popravkom ili zamenom uopšte, niti u primerenom roku; ili ako kupac ne može da ostvari pravo na popravku ili zamenu, odnosno ako  Prodavac nije izvršio popravku ili zamenu u primerenom roku; ili popravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za kupca zbog prirode robe i njene namene ili ako otklanjanje nesaobraznosti predstavlja nesrazmerno opterećenje za Prodavca (ako se time u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvaraju preterani troškovi, uzimajući u obzir vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru/značaj saobraznosti u konkretnom slučaju/da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za kupca), kupac može da zahteva umanjenje cene, ili da izjavi da raskida ugovor.

Kupac ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.

Prodavac će da pristupi otklanjanju utvrđene nesaobraznosti po obostranom potpisivanju reklamacionog zapisnika, kojim kupac daje svoju saglasnost da se data nesaobraznost otkloni na jedan od gore utvrđenih načina.

Svaka popravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za kupca, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je kupac nabavio. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi Prodavac, odnosno, u smislu zakona, proizvođač takve robe, koji se tada javlja prema kupcu kao trgovčev jemac.

Kupac ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve popravke pojavi, a ponovna popravka je moguća samo uz izričitu saglasnost kupca.

Prava kupca po osnovu nesaobraznosti robe ne utiču na pravo kupca da od Prodavca zahteva naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti robe, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.

Na odnose između Prodavca i kupca, pravnog lica, u vezi sa ostvarivanjem prava u slučaju nesaobraznosti primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima. Tako uočene manjkavosti/nesaobraznosti/nedostaci na robi moraju da se prijave već prilikom primopredaje, odnosno isporuke, uz priloženi račun za kupljenu robu, a u slučaju bez odlaganja po uočavanju te manjkavosti, uz priloženi račun za kupljenu robu slanjem obaveštenja u pisanoj formi, poštom uz naznaku "preporučen"

4. Eksterne usluge

Usluge koje Vam pruža  naša internet stranica ne uključuju troškove koje snosite korišćenjem računarske opreme i druge elektronske uređaje, niti usluge za pristup našim stanicama. Prodavac nije odgovoran za troškove koji nastanu upotrebom telefona, interneta ili za bilo koje druge troškove koji mogu nastati

5. Povezane internet stranice

Internet stranica sadrže linkove za pristup internet stranicama trećih strana i materijalima na tim stranicama, koji su izvan kontrole Prodavca. Korisnici internet stranicama trećih strana pristupaju na sopstvenu odgovornost i Prodavac neće snositi odgovornost za sadržaj na internet stranicama trećih strana.

Deo internet stranica uključuje mogućnost oglašavanja trećih strana, i oglašivači su odgovorni za usklađenost svojih marketinških materijala sa propisima. Prodavac nije odgovoran za bilo kakvu neusklađenost ili nepravilnost marketinških materijala trećih strana.

6. Izmene i dopune Opštih uslova

Kako bi internet prodaju svojih proizvoda unapredio i konstantno usklađivao sa zakonskim pravilima, Prodavac zadržava pravo da u bilo kom trenutku, ukoliko to smatra potrebnim, vrši izmene i dopune Opštih uslova. Sve izmene Opštih uslova stupaju na snagu objavljivanjem na internet stranicama Ukoliko nastavite da koristite našu internet stranicu i usluge koje pružamo na njima, smatraće se da ste saglasni sa izmenjenim Opštim uslovima. Prodavac neće snositi odgovornost za posledice proizašle iz promene internet sadržaja, osim ako zakonom nije predviđeno drugačije.

U slučaju da se ne slažete sa našim Opštim uslovima, molimo Vas da odmah prestanete sa korišćenjem internet stranica, te Vas molimo da nas kontaktirate putem e-maila na adresu [email protected], pozivom našeg kontakt centra 011/344-28-48 ili pisanim putem slanjem pisma na adresu Ivana Blagojevića 25, 11262 Velika Moštanica, kako bismo Vas izbrisali iz baze kupaca u najkraćem roku.

7. Neisporuka robe

Prodavac zadržava pravo neisporuke porudžbine u svakom trenutku ukoliko postoji sumnja na zloupotrebu ili kršenje neke od odredaba Opštih uslova ili relevantnih propisa. Sumnja na zloupotrebu ili kršenje neke od odredaba Opštih uslova povlači sa sobom brisanje kupca iz naše baze i onemogućavanje novih porudžbina. Prodavac takođe zadržava pravo neisporuke porudžbine u svakom trenutku ukoliko postoji sumnja koja ukazuje na to da bi isporukom robe moglo doći do ugrožavanja fizičkog ili psihičkog integriteta zaposlenih koji vrše isporuku robe.

8. Merodavno pravo i način rešavanja sporova

Potrošački spor može se rešiti vansudskim putem. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova (u daljem tekstu: “telo”). Nadležno Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje.

Međutim, vansudsko rešavanje potrošačkih sporova se ne primenjuje:

  • - u oblasti medicinskih usluga koje se pružaju pacijentima u svrhu lečenja, uključujući izdavanje recepata;
  • - u oblasti pružanja usluga od opšteg interesa koje nisu ekonomske prirode;
  • - u vezi sa zaključenim ugovorima sa javnim pružaocima usluga u oblasti visokoškolskog obrazovanja;
  • - u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ukoliko je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
  • - za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
  • - na neposredne pregovore između kupca i trgovca;
  • - na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
  • - u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv kupca.

Postupak pred telom može da pokrene kupac samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor Prodavcu.  Prodavac je dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom.

Vansudsko rešavanje potrošačkog spora u skladu sa ovim zakonom može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga. Izuzetno, u opravdanim slučajevima kada je predmet spora složen, rok od 90 dana se može produžiti za najviše još 90 dana, o čemu telo bez odlaganja obaveštava kupca i trgovca.

Kupac može odustati od daljeg učešća u vansudskom rešavanju potrošačkog spora do okončanja postupka.

Predlog za pokretanje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora (u daljem tekstu: “Predlog”) dostavlja se nadležnom ministarstvu (Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija) na jedan od sledećih načina: neposredno, preko pošte ili elektronskim putem. Nakon prijema ovog predloga, nadležno ministarstvo radi daljeg postupanja po njemu ga prosleđuje telu koje je po mestu obavljanja vansudskog rešavanja potrošačkog spora najbliže mestu prebivališta kupca ili telu za koje Ministarstvo proceni da će postupak vansudskog rešavanja spora rešiti na najefikasniji i najcelishodniji način, imajući u vidu predlog kupca (npr. vođenje postupka elektronskim putem, izbor tela najbližeg boravištu kupca i slično).

Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća sopstvene troškove (primera radi, troškove zastupanja, putne troškove itd). Međutim, rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.

Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu, u skladu sa zakonom. Pored toga, samo učešće kupca u  postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora ga ne sprečava da naknadu štete zahteva u sudskom postupku. Zastarevanje i prekluzivni rokovi ne teku u toku postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, a počinju ponovo da teku istekom petnaestog dana od dana okončanja ovog postupka.

Mogućnost rešavanja potrošačkog spora pred arbitražom

Potrošački spor može se rešavati i pred arbitražom, kada kupac i  Prodavac zaključe sporazum o arbitraži nakon nastanka spora.

Sporazum o arbitraži je isprava koju su potpisale obe ugovorne strane i koji ne sadrži druge sporazume osim onih koje se odnose na arbitražni postupak. Prodavac  je dužan da kupca pre potpisivanja sporazuma o arbitraži upozna sa pravnim posledicama prihvatanja arbitražnog sporazuma, posebno o obaveznosti odluke arbitraže i troškovima ovog postupka.

Sudsko rešavanje spora

Ukoliko rešavanje sporova nije moguće na neki od napred opisanih načina, postupak se može pokrenuti pred naležnim sudom po mestu prebivališta, odnosno boravišta kupca.